Comiat i lliurament d'orles als alumnes de la promoció 2012-2018

MIQUEL TRIBALDOS, VICEDIRECTOR. La vesprada del divendres 18 de maig posà fi als exàmens i esforços de tota una etapa i descobria en la pantalla de l’auditori de la Casa de Cultura de Mutxamel l’orla de 2n de batxillerat, imatge simbòlica de la culminació d’un procés de creixement, formació, esforç i maduresa acadèmica i personal de l’alumnat que durant l’últim sexenni s’ha anat incorporant al nostre centre.

És la promoció 2012-2018, que, engalanada per a l’ocasió, s’enllumenava amb els flaixos de les càmeres de familiars i amics, en una vesprada on la referència a les vinyetes de Forges, gran defensor de la cultura, els llibres i l’educació, iniciava el camí i el vol lliure cap a somnis sempre possibles: “Educarse es volar a la libertad”.

En l’escenari, la taula presidencial esperava el torn de discursos, l’última lliçó, ja fora de l’aula. La directora, Aurora Arias, féu el discurs de benvinguda i agraí a l’alumnat i a les famílies (iaios inclosos) el seu pas pel centre, alhora que els animava a seguir creixent amb l’esforç i l’autoconfiança com a timó. Tot seguit, fou el torn del professorat, i Paco Pla, professor del departament d’Educació Física, onejava amb el seu discurs la bandera dels valors olímpics, per a donar pas a un anecdotari enciclopèdic personal i generacional, que no deixà indiferent a ningú, amb referències a Massiel, el mític R12, Felip VI o el WathsApp.

Després, per fi, ja fou l’hora dels protagonistes, l’alumnat. En nom de tots el seus companys, Alejandra Vega, Silvia Gomis, María Baldaquí, Thais Mora, Rubén Urdániz i Saioa Fernández posaren veu a les emocions i experiències viscudes al centre durant aquests anys. I tot seguit, el reconeixement; els tutors i tutores reclamaven la presència dels seus pupils en l’escenari, improvisat pòdium acadèmic on esperaven les orles i diplomes, el premi i reconeixement a l’esforç i a l’estudi durant l’últim sexenni. Alhora que l’alumnat presumia de satisfacció i elegància, a parts iguals, s’intercalaven els vídeos de cada grup, barreja de nostàlgia i energia, en format de videoclip academicomusical.

La vesprada deixava pas a la nit i, amb les seues paraules, la representant de les famílies, Mayte Ferrándiz, felicitava l’alumnat per haver arribat a la primera de moltes més metes, i donava el just reconeixement a pares i mares, patidors en casa durant tota una vida, vetllant perquè els seus fills i filles s’hagen anat formant com a persones. Fou l’últim discurs des de la taula.

Després, tornem a l’inici, que fou també el final: l’orla projectada en la pantalla per a dir adéu. El tema “Fix you” féu d’epíleg, acompanyant les sàvies paraules de Don Quijote i els versos de Miquel Martí i Pol, que conclogueren l’acte, pretenent ser l’inici d’un futur sempre millor: “Crideu qui sou i que tothom ho escolti,/ que tot està per fer i tot és possible”. Després, més música, agraïments, crèdits, vídeos i fotografies d’una promoció i del seu últim curs en l’IES Platja Sant Joan. El trànsit acadèmic del camí cap a la llibertat.