Activitats

Alumnes d'Arts Escèniques de 2º de BAT van gaudir d'una conferència ballada de Toni Jodar al teatre Arniches

JUAN CALVO, 2º BAT C I JOSEP MIQUEL ARQUES, DEPARTAMENT DE VALENCIÀ. El passat 30 d’octubre, l’alumnat de 2n de BATXILLERAT de l’assignatura Arts Escèniques es va apropar al Teatre Arniches per a gaudir d’una conferència i a més ballada, sí. Les explicacions es feien amb pràctica.

La Conferència Bballada de Toni Jodar tractava d’una peça de tall educatiu orientat a públic escolar per a reflexionar i debatre sobre la dansa i dos espectacles de companyies i estils molt diferents.

L’alumne Juan Calvo escrivia la seua opinió al respecte:

En aquest espectacle se’ns presentava el tema amb un powerpoint sobre "la història de la dansa" des dels seus inicis a l'Antiga Grècia fins a la Dansa Contemporània passant per la Dansa Moderna i el Ballet. L'autor ens explicava que la idea se li va ocórrer quan feia conferències i en acabar la gent no feia preguntes i tenia la sensació que no havien comprès res.

Mentre que el presentador parlava, feia moviments il·lustrant els temes i fent-ho tot molt poètic, explicant per què la gent va començar a ballar i després per què van començar a fer dansa. En l'Antiga Grècia, amb els moviments d'aparent "cos prefecte" de les escultures gregues, el que van a aprofitar molt els pintors renaixentistes en els seus quadres. De la Dansa moderna, cita els grans ballarins i ballarines de l'època que van influir a molts artistes, com: -Isadora Duncan, ballarina coneguda per trencar la tradició i ballar sense sabatilles, sentint amb les peus nus les sensacions del sòl o l'herba. -Martha Graham, que va introduir la relació release-contract, és a dir, release (estirar el cos i braços) i contract (contraure la panxa fent-se un cabdell).

Recolzant-se en vídeos en blanc i negre ens va mostrar altres importants artistes com Mercè Cunningman, Mary Wigman, Kurt Joss (creador de la Taula Verda: representació ridiculitzant als polítics) o Tisha Brown (una ballarina i coreògrafa de música moderna).

Al final es va fer una roda de preguntes. I si em preguntessin què m'ha semblat l'obra? Diria que (com posa en el seu cartell-presentació): la dansa no és difícil; és desconeguda perquè cal conèixer el seu llenguatge.

Una conferència molt recomanada, amena i interessant on se’ns van obrir els ulls de què el ball és un art que cal conèixer.