Activitats

Anem creant les tasques: l’elecció del títol del projecte, el diari d’un dia sense aigua, mesures d’estalvi casolanes, i dins d’açò dues eixides. La primera amb els grups de 1r de l’ESO (Grups B i G), al museu de l’Aigua (Pous de Garrigós) a Alacant, i la segona, amb l’alumnat de 1r de BATXILLERAT, (Grups B i C) a Xixona.

Les dues han tingut el seu ressò, ja que en la primera, el dimarts 19 de febrer, vam fer una ruta guiada des de l’Ajuntament d’Alacant fins el museu de l’Aigua, on van poder conèixer con ha anat desenvolupant-se la ciutat segons les necessitats hídriques, i entrar als Pous de Garrigós, té el seu encant.

Interior dels Pous de Garrigós

Acompanyats per la professora Mari Ángeles Martínez, d’anglés, els i les alumnes descobriren eixos pous, a més, d’experimentar amb l’aigua.

La segona eixida, ja més treballada i més completa, era una ruta d’uns 10 quilòmetres per la població torronera de Xixona (l’Alacantí), on des de la font de Banrranc de la Font, faríem la ruta passant pel carrer la Vila, Església Vella, Castell, font dels Bassons, font d’Alècua, font de Cotelles, riu de Roset fins la font de Nutxes; la tornada, per Sot.

Aquesta eixida, dijous 21 de febrer, la férem amb companyia de la tutora i professora d’anglés de 1r de BATXILLERAT C, Sofia Hidalgo, i l’ajut de César Escoda (del Centre Excursionista de Xixona), Bart Leo Josef, belga i autodidacta xixonenc, i el mestre jubilat, Jaume Miquel. Tres companys que desinteressadament, han dedicat temps i coneixements en aquest projecte.

Església Vella de Xixona

La finalitat no és altra de prendre consciència de la falta d’aigua, visitant tres fonts ben conegudes pels veïns de Xixona.

Font dels Bassons

Eixida que també ha tingut la seua part esportiva i trencament de rutina perquè l’alumnat no està massa acostumat a caminar per senderoles, camins de terra en un entorn rural.

Font d’Alècua

L’esforç organitzatiu (temps, diners i faena), pensem, que ha pagat la pena perquè descobrisquen que l’aigua és un bé que no ens sobra.

Font de Nutxes