Participació en les huitenes olimpíades de Filologia Catalana de la UA

JOSEP MIQUEL ARQUES, DEPARTAMENT DE VALENCIÀ. El passat 7 de març de 2019, un dia abans de la vaga en favor de la igualtat de la dona, es va celebrar en l’aula Magna de l’edifici de Filosofia i Lletres II. L’IES Platja de Sant Joan (Alacant) era la tercera vegada que participava amb l’alumnat de 2n de BAT.

Primerament, com els darrers anys, va haver una faça classificatòria/eliminatòria, amb una Gimcana Virtual que va estar oberta del 8 de gener al 17 de febrer. En aquesta fase participaren 55 alumnes dels grup B (HUMANITATS) i C (MITX).

El dia 25 de febrer ens arribà la bona notícia de què 6 alumnes havien sigut seleccionades per ala fase final:

“Benvolgut/da,

l’enhorabona!!

Algun/a dels teus/teues alumnes ha estat seleccionat/da per a la final de la VIII Olimpíada de Filologia Catalana 2019! (mireu l’arxiu excel adjunt). Els ha arribat un correu que els ho comunica”.

Les seleccionades, totes elles (cap ell), eren:

-          Maria Castellà

-          Carola Corbí

-          Ana Lario

-          Ana Magaña

-          María Martínez

-          i Cristina Soler

A les 10:00 va començar la participació/competició, on la directora del Departament de Filologia Catalana, Mari Àngels Francés donava  la benvinguda a tot l’alumnat i professorat, uns 164; tot seguit, la secretaria del Departament català, Sandra Montserrat, explicaria el funcionament de la prova i com es desenvoluparia el dia.

Per grups de 20 persones es van dirigir a les diferents aules informatitzades per fer el qüestionari de 40 preguntes tipus test amb un temps màxim de 45 minuts. Aquell qui encertara més preguntes correcte amb menys temps seria el guanyador.

Després de la distribució, el subdirector del Servei de Llengües de la UA, Robert Escolano, ens va fer una xarrada sobre el seu funcionament i la importància de l’adquisició dels títols lingüístics, perquè qualsevol grau de la UA, per obtenir el títol de diplomat o llicenciat, es necessita un mínim del B1 d’una llengua estrangera.

Tot seguit, sobre un quart de dotze, ens vam fer una picaeta enfront d’aquest edifici i ja vam passar altra vegada l’aula Magma, per vendre el grau de Filologia Catalana, objectiu ocult però a l’hora important per descobrir un grau que té uns prospecció futura molt important i una demanda de treball molt alta.

Ens vam poder fer una fotografia conjunta, per instituts participants, i mentre esmorzàvem, amb el lema M’agrada el valencià.

Sandra Montserrat va explicar 10 causes de per què s’ha d’elegir aquest grau i cinc alumnes van explicar les seus vivències i tot allò que té Filologia Catalana.

La part final, els premiats. No vam tenir sort de guanyar, però sí de participar i anar-nos-en amb un bon sabor de boca i diversos regalets per només estar.

L’any vinent, hi estarem, no ho dubtem, en les novenes Olimpíades de Filologia Catalana de la Universitat d’Alacant.