Activitats del Departament de Valencià

Aprofitant l'esdeveniment de la Fira de Nadal de Xixona, els pares i les mares de 4tA, juntament amb l'alumnat (alguns) i el professor Josep Miquel Arques, organitzàrem una nova activitat que tenia dos bons objectius:
1r Conéixer Xixona (Fàbrica de Primitivo Rovira, Casc Antic i la Fira de Nadal)
2n Fer una socialització.
Així que el dia 6 de desembre del 2017 quedàrem a les 9:00 hores a les portes de la fàbrica de Primitivo Rovira, on ens ensenyaren l'empresa de fabricació artesanal del producte insígnia de la ciutat torronera.
Bona visita perquè a més de les explicacions que ens feren, podíem veure a peu de canó la confecció del torró (xixona, torró de pedra, pastissos de glòria, el torró de xocolata) amb degustacions incloses.
Pausa-Café a la  Societat centenària del Trabajo, i cap a les 10:30 iniciàrem la visita historicocultural pel Casc Antic de Xixona: Placeta e la presó, església nova i vella, font NOva, font dels Rosers, Castell, casa de la Torre Blai, passeig de la Mandola, carrer Raval, forn del Raval, carrer de les Parres fins la Plaça, amb breus explicacions del professor-amfitrió i després a gaudir de l'ambient firer.
Una nova activitat amb la qual es crea un clima de convivència fora de l'àmbit acadèmic, on posem cara als pares i a les mares, on coneixem al professor en altre hàbitat i fa que es crea una nova empatia.
Molt bon sabor de boca que fa que es plantege una segona eixida socialitzadora.

El passat dimarts 19 de desembre, l'alumnat de 1r ESO, 103 alumnes, amb la companyonia del professorat: Carmina Carmona, Rosa Lloret, Anna Santacreu i Josep Miquel Arques, visitàrem el que ja és una eixida tradicional, el betlem del Tirisiti a Alcoi.
Betlem declarat Bé d'Interés Cultural, i que marca l'inici dels Nadals. Entràrem a la sessió de les 10:30, ple de gom a gom, amb alumnat d'altres col·legis i instituts.
La seua duració és breu, 28' però que fa que no siga pesat. Es canta, es fan palmes, es pregunta, s'interactua.
Esmorzàrem a la plaça de Dins, i ens férem el que ja considerem la tradicional fotografia.

Després ens dirigírem cap al port de la Carrasqueta, paràrem els busos i caminàrem, un per la senda ecològica, altres per la pista que conduïa al Pou del Surdo.