Activities

“La Marjal” gymkhana and the "Halloween competition" 

BY BEL CORCORAN, 1st ESO B. Since we are in secondary school, the students from 1st ESO have done some extracurricular activities.

One of the activities consisted of going to a park called “La Marjal” to solve the questions the teacher asked us.

Other activity was a competition . We had to look for a poem about Halloween that was written somewhere inside the school. After finding the poem we had to make a drawing about Halloween.

When the teachers had finally decided which drawing was the best, all the students who had participated in this contest had to go to the Usos Múltiple classroom and the teachers would give the winners their prizes.

I really enjoyed these activities, but in my opinion the Halloween competition was by far the best. It was very exciting because everybody wanted to win a prize and most of the people had done excellent drawings, so the competition was, like, very intense.

For the people who didn’t win a prize, maybe next time will be their day. Some people have no interest in doing this stuff, but for the people who do, I would just say “GOOD ON THEM”.

 

Activities

English Department

Bristish culture class 

BY ANNA PADRÓN, 1st ESO B. The other day we went to the “Usos Múltiples” class and a British man called Clive talked to us about Britain. He talked about how the flag was made, about vocabulary, about the royal family and we also played games, like one which was pictures of the British flags and right next to them there were names of the flowers that they used for the countries and we had to answer a question. If we answered right, he would give us a pen, but only to the first correct answer.

It was really fun. There were many games about the royal family, the flags and the name of traditional objects, or about tea.

It was really fun and we also learned a lot more about Britain and its history.

 

Activitats

Alumnes d'Arts Escèniques de 2º de BAT van gaudir d'una conferència ballada de Toni Jodar al teatre Arniches

JUAN CALVO, 2º BAT C I JOSEP MIQUEL ARQUES, DEPARTAMENT DE VALENCIÀ. El passat 30 d’octubre, l’alumnat de 2n de BATXILLERAT de l’assignatura Arts Escèniques es va apropar al Teatre Arniches per a gaudir d’una conferència i a més ballada, sí. Les explicacions es feien amb pràctica.

La Conferència Bballada de Toni Jodar tractava d’una peça de tall educatiu orientat a públic escolar per a reflexionar i debatre sobre la dansa i dos espectacles de companyies i estils molt diferents.

L’alumne Juan Calvo escrivia la seua opinió al respecte:

En aquest espectacle se’ns presentava el tema amb un powerpoint sobre "la història de la dansa" des dels seus inicis a l'Antiga Grècia fins a la Dansa Contemporània passant per la Dansa Moderna i el Ballet. L'autor ens explicava que la idea se li va ocórrer quan feia conferències i en acabar la gent no feia preguntes i tenia la sensació que no havien comprès res.

Mentre que el presentador parlava, feia moviments il·lustrant els temes i fent-ho tot molt poètic, explicant per què la gent va començar a ballar i després per què van començar a fer dansa. En l'Antiga Grècia, amb els moviments d'aparent "cos prefecte" de les escultures gregues, el que van a aprofitar molt els pintors renaixentistes en els seus quadres. De la Dansa moderna, cita els grans ballarins i ballarines de l'època que van influir a molts artistes, com: -Isadora Duncan, ballarina coneguda per trencar la tradició i ballar sense sabatilles, sentint amb les peus nus les sensacions del sòl o l'herba. -Martha Graham, que va introduir la relació release-contract, és a dir, release (estirar el cos i braços) i contract (contraure la panxa fent-se un cabdell).

Recolzant-se en vídeos en blanc i negre ens va mostrar altres importants artistes com Mercè Cunningman, Mary Wigman, Kurt Joss (creador de la Taula Verda: representació ridiculitzant als polítics) o Tisha Brown (una ballarina i coreògrafa de música moderna).

Al final es va fer una roda de preguntes. I si em preguntessin què m'ha semblat l'obra? Diria que (com posa en el seu cartell-presentació): la dansa no és difícil; és desconeguda perquè cal conèixer el seu llenguatge.

Una conferència molt recomanada, amena i interessant on se’ns van obrir els ulls de què el ball és un art que cal conèixer.

 

Actividades

Los alumnos de 2º de ESO han realizado este curso estas fotografías matemáticas 

 

 

Actividades

Trobada teatres del 29 de marzo de 2019

SOFÍA PATSIS Y ELENA LLORCA, 1º ESO C. La obra "Micromachismos" la vimos en el teatro Arniches, un teatro no muy grande, pero muy acogedor, junto a otros institutos de la provincia. Antes de entrar en la sala, nos regalaron unas camisetas con el logotipo del certamen teatral que se celebraba esos días.

"Micromachismos"  fue representada por un grupo de 4ºESO del Instituto Santa Pola. Trataba sobre las acciones inadecuadas que cometen algunos hombres en diferentes edades y cómo sufren las mujeres ante ellas.                            

Una de las escenas mejor representadas fue en la que la madre realizaba todas las tareas de la casa, mientras su marido y sus hijas no participaban en nada. Al final de la escena, aparecía una chica que lleva unas gafas mágicas, la madre decidió probárselas, y se dio cuenta de que su familia no hacía nada en casa.

Para finalizar, en la obra nos enseñaron un dato muy curioso e impactante: el número de mujeres que habían muerto durante los últimos años, meses, semanas y también días.

Cuando acabaron la obra, nos fuimos a una plaza para almorzar. A continuación, nos ofrecieron diferentes tipos de talleres entre los que podíamos elegir para trabajar durante un par de horas, como música con instrumentos reciclados, improvisación, humor, canto o danza contemporánea. Nosotras elegimos el taller de improvisación. Cuando comenzamos, estábamos muy nerviosas, pero nos gustó mucho y volveríamos a repetirlo.

 

Activitats

València medieval

 

JOSEP MIQUEL ARQUES, DEPARTAMENT DE VALENCIÀ. El passat 11 d’abril de 2019, l’alumnat de 1r de Batxillerat dels grups B i C vam anar a València per donar classe diferent. Acció cultural del País Valencià (ACPV) organitzava amb el Centre Cultural Contemporània 9 d’octubre la ruta València Medieval, on relacionava la València del segle xv amb els autors i obres literàries d’eixa època. 

Eixíem passades les huit i arribàvem al Cap i Casal a les deu també passades. Ens dirigírem al Centre Cultural 9 d’Octubre on, una vegada satisfestes les necessitats fisiològiques i agafats forces amb un bon entrepà, s’iniciava la ruta al mateix centre cultural, amb la xarrada de les tres civilitzacions que van conviure al segle d’Or Valencià. 

La primera parada va ser a la Llotja de la Seda, edifici gòtic i que ens va impressionar amb tota la simbologia icònica, que explicada pel nostre guia, tot prenia sentit. Vam entrar sense ell, per tal d’entrar com a estudiants, i dins, ens va impressionar més. 

Només eixir trobàvem la casa de Jaume Roig, metge de la Reina Maria, dona de Martí l’Humà, que coneixia a sor Isabel de Villena, abadessa del convent de la Trinitat.

Prop de les dotze, i com que era dijous, ens dirigírem cap a la plaça de la Catedral per veure el Tribunal de les Aigües, creat al segle x, però convertit ja en una atracció turística. Es cridaren a tots els denunciants de les sèquies reals de València, no isqué cap denunciant i el tribunal es va desfer.

Continuàrem darrere de la catedral on acabà la visita, amb la xarrada sobre Ausiàs March, que està soterrat dins de la catedral valenciana i on llegírem uns versos d’un dels poemes més coneguts, “Veles e vents”.

Una visita molt constructiva, una classe diferent. Després temps lliure fins les 15:00 hores, per tornar a l’IES i concloure la visita a la capital del País Valencià.

Més fotos a: https://photos.app.goo.gl/BoszcwSP1tSLuhr17

 

Activities

Alumnos de 1º de ESO representan una adaptación de "The Canterville ghost" en inglés

El pasado jueves 11 de abril tuvo lugar en el AUM la representación de una adaptación del relato escrito por Oscar Wilde "The Canterville ghost". Alumnos de 1º de ESO A, B, C pertenecientes al grupo de Enriquecimiento Currricular en inglés, y dirigidos por la profesora Mercedes Cabello, llevaron adelante un magnífico trabajo en el que destacaron su buen hacer así como su excelente pronunciación. Los alumnos que intervinieron fueron los siguientes: Lucía Aracil como Mrs. Otis; Eva Campos como Mrs. Ummey (e iluminación); Haizea Catoira como Nnarradora; Paula del Río como Lady Eleanore de Canterville; Ignacio García como Mr. Otis; Hugo García como Whasintong; Arianna Koutsoudes como Virginia; Anna Padrón como narradora; Eduardo Roche como Lord Canterville (e iluminación); sara Sánchez como Sir Simon de Canterville; Sara Valdivia como Cecil; Abel Valiente como Gemero 1 y Marcos Velasco como Gemero 2.

 

Activitats

Projecte Aigua: Pous de Garrigós i les Fonts de Xixona 

 

JOSEP MIQUEL ARQUES, DEPARTAMENT DE VALENCIÀ. El projecte iniciat al setembre per l’Equip Docent de l’IES Platja de Sant Joan comença a tenir forma. Durant quatre mesos hem estat confeccionant un projecte per treballar en ABP, sigles de l’Aprenentatge basat en projectes, una altra metodologia amb la qual, l’alumnat, aprèn els continguts que han de donar, investiga i crea el seu aprenentatge.

 

El tema elegit és l’aigua, en el nostre cas, l’aigua dolça, en una terra on l’aigua escasseja i no estem massa conscienciats de l’ús i l’aprofitament que caldria donar-li.

Mitjançant tasques intentem per grups que l’alumnat confeccione el seu producte final, que en el nostre cas serà una falca publicitària, un vídeo o un mural, segons l’elecció dels grups. La finalitat podrà ser informativa o de conscienciació sobre l’ús racional, ja que es preveu que al 2030 hi haja un 40% menys d’aigua, i que, a Alacant, aquest estiu, el 75% de l’aigua que veurà serà dessalinitzada.

 

 

Leer más...

Activitats

Participació en les huitenes olimpíades de Filologia Catalana de la UA

JOSEP MIQUEL ARQUES, DEPARTAMENT DE VALENCIÀ. El passat 7 de març de 2019, un dia abans de la vaga en favor de la igualtat de la dona, es va celebrar en l’aula Magna de l’edifici de Filosofia i Lletres II. L’IES Platja de Sant Joan (Alacant) era la tercera vegada que participava amb l’alumnat de 2n de BAT. 

Primerament, com els darrers anys, va haver una faça classificatòria/eliminatòria, amb una Gimcana Virtual que va estar oberta del 8 de gener al 17 de febrer. En aquesta fase participaren 55 alumnes dels grup B (HUMANITATS) i C (MITX).

El dia 25 de febrer ens arribà la bona notícia de què 6 alumnes havien sigut seleccionades per ala fase final:

“Benvolgut/da,

l’enhorabona!!

Algun/a dels teus/teues alumnes ha estat seleccionat/da per a la final de la VIII Olimpíada de Filologia Catalana 2019! (mireu l’arxiu excel adjunt). Els ha arribat un correu que els ho comunica”.

Les seleccionades, totes elles (cap ell), eren:

-          Maria Castellà

-          Carola Corbí

-          Ana Lario

-          Ana Magaña

-          María Martínez

-          i Cristina Soler 

A les 10:00 va començar la participació/competició, on la directora del Departament de Filologia Catalana, Mari Àngels Francés donava  la benvinguda a tot l’alumnat i professorat, uns 164; tot seguit, la secretaria del Departament català, Sandra Montserrat, explicaria el funcionament de la prova i com es desenvoluparia el dia.

Per grups de 20 persones es van dirigir a les diferents aules informatitzades per fer el qüestionari de 40 preguntes tipus test amb un temps màxim de 45 minuts. Aquell qui encertara més preguntes correcte amb menys temps seria el guanyador.

Després de la distribució, el subdirector del Servei de Llengües de la UA, Robert Escolano, ens va fer una xarrada sobre el seu funcionament i la importància de l’adquisició dels títols lingüístics, perquè qualsevol grau de la UA, per obtenir el títol de diplomat o llicenciat, es necessita un mínim del B1 d’una llengua estrangera.

Tot seguit, sobre un quart de dotze, ens vam fer una picaeta enfront d’aquest edifici i ja vam passar altra vegada l’aula Magma, per vendre el grau de Filologia Catalana, objectiu ocult però a l’hora important per descobrir un grau que té uns prospecció futura molt important i una demanda de treball molt alta. 

Ens vam poder fer una fotografia conjunta, per instituts participants, i mentre esmorzàvem, amb el lema M’agrada el valencià.

 

Sandra Montserrat va explicar 10 causes de per què s’ha d’elegir aquest grau i cinc alumnes van explicar les seus vivències i tot allò que té Filologia Catalana.

La part final, els premiats. No vam tenir sort de guanyar, però sí de participar i anar-nos-en amb un bon sabor de boca i diversos regalets per només estar.

L’any vinent, hi estarem, no ho dubtem, en les novenes Olimpíades de Filologia Catalana de la Universitat d’Alacant.

 

 

Activitats

Un book tràiler guanyador de La vida sense ell 

JOSEP MIQUEL ARQUES, DEPARTAMENT DE VALENCIÀ I TUTOR 1er BATXILLERAT B. . L’alumnat de 1r de BAT (GRUPS B i C) de l’IES PLATJA SANT JOAN (ALACANT) va participar el passat mes de febrer en el concurs MICE (Mostra Internacional de Cinema en Valencià), en la secció de Book-Tràiler Educació Secundària, Batxillerat i Cicles Formatius. 

Vam aprofitar els treballs fets després de què s’hagueren llegit el llibre La Vida sense ell de l’alcoiana, Isabel-Clara Simó. Lectura obligatòria del Departament de Valencià per a l’alumnat de 1r de Batxillerat.

Es van enviar al concurs 7 treballs sobre el llibre, és a dir, 7 vídeos d’una durada màxima de 90 segons. Bons treballs tots els enviats, alguns que van arribar no tenien la qualitat mínima exigida.

I cal participar per poder guanyar, i ha sigut així, un dels vídeos, el format per Eduardo Moratón, Tània Sanz, Álvaro Sánchez i Iker Gomis ha sigut guardonat amb el millor book tràiler de la secció que es presentava del 2019. Deixem l’enllaç perquè el pugueu veure i comprovar la qualitat: LA VIDA SENSE ELL (GRUP ÁLVARO) https://www.youtube.com/watch?v=CAJocRcsou8.

També deixem la resta de vídeos perquè puguen comprovar eixa qualitat i adonar-nos que el nostre alumnat té molt a dir.

 

CANAL DE YOUTUBE: https://www.youtube.com/channel/UCVUm4NqrfnXZw_Dt0SVIPlA  

ELS NOSTRES VÍDEOS PRESENTATS

LA VIDA SENSE ELL (GRUP BEA) https://www.youtube.com/watch?v=zwgSx18TnKQ    

LA VIDA SENSE ELL (GRUP ALDANA) https://www.youtube.com/watch?v=e42gd7EU9PU

 LA VIDA SENSE ELL (GRUP FLOPI) https://www.youtube.com/watch?v=y9_B14h_vSc

LA VIDA SENSE ELL (GRUP ÓSCAR) https://www.youtube.com/watch?v=cZWs7stBl8s

 

Activities

Colaboración 1º ESO “C” del IES Playa San Juan y el North Davis Preparatory Academy, Elementary and Jr High (Salt Lake City- USA)

 

JOSÉ IGNACIO DEL BARCO, DEPARTAMENTO DE INGLÉS. Pretendemos aprovechar la oportunidad que nos brinda la estancia durante este curso escolar en un centro educativo norteamericano de Carlos Herrero, profesor del IES Playa San Juan .

Estamos organizando un intercambio de experiencias a través de pequeños videos grabados por el alumnado. Es una experiencia intercultural e interdisciplinar muy enriquecedora, en la que participará nuestro centro y alumnado de primer ciclo del North Davis Preparatory Academy, Elementary and Jr. High de Salt Lake City, en Utah (USA).

Establecer comunicación directa a través del vídeo con alumnado de habla inglesa supone:

  • La oportunidad de comunicarse con hablantes nativos.
  • Aumentar el conocimiento de otras culturas y fomentar la tolerancia hacia la diferencia.
  • Posibilita el uso de diferentes actividades y metodologías para atender a la diversidad de nuestros estudiantes.
  • Es un cambio atractivo en la rutina del día a día.
  • Promueve la participación, el entusiasmo y la motivación por el estudio de la lengua inglesa.
  • Fomenta no sólo la expresión oral, sino también la comprensión oral cuando se visionan los vídeos de otros.
  • Se trabajan otros aspectos no verbales, como el correcto lenguaje corporal.

Los temas que trataremos abarcan una gran variedad de “topics”: aspectos de la vida y la escolaridad en España y EEUU, noticias, medioambiente, cocina típica, festividades, etc.

Nuestro primer vídeo ha sido enseñar nuestro centro: hemos recorrido algunas de sus instalaciones y los alumnos y alumnas han hablado sobre ellas (¡en inglés, claro!).

El North Davis nos ha enviado un vídeo mostrando la comida típica que preparan las familias para celebrar el día de acción de gracias.

 

 

Activitats

 

Homenatge a Maria Mercè Marçal 

Universitat d'Alacant, 9 de novembre de 2018

JOSEP MIQUEL ARQUES, DEPARTAMENT DE VALENCIÀ. Este matí quan tornava de l'homenatge a Maria Mercè Marçal llegia unes línies d'Antoni Dalmases, del seu llibre Caos a les aules, on deia:

"Estic, doncs, disposat a jurar amb la mà al cor que l'aula pot ser un lloc divertit sense guixar les taules, ni les parets, sense cridar ni bellugar-se, i encara més: treballant... Sí, treballar pot ser divertit!... I l'alumnat agraeix la presència d'un professor que es diverteixi i s'entusiasmi treballant i fent-los treballar, procurant que quan els nois i noies surtin de classe ho facin amb noves idees, nous dubtes i noves inquietuds que els han provocat l'explicació i els exercicis proposats".

Paraules certeres.

I és que els alumnes de 2n de Batx del grup C, van assistir a l'homenatge de Maria Mercé Marçal, que es va fer a la Facultat d'Educació de la Universitat d'Alacant.

Hi hauria el plat fort, la conferència de l'assagista i coneixedora de l'obra de Maria Mercè Marça, Lluïsa Julià, que ens oferí una visió molt senzilla de la poesia contemporània catalana (des del 1970 fins a la nostra època).

M. M. M. fou una feminista que des del tres eixos vertebradors: de família pobra, d'una nació oprimida i dona

Aquest és el resultat d'alumnes que tenen passió, [@lanenahbrugal, @albaginer8 o @cristinasoler01], professores [Lliris Picó, Gràcia Jiménez o Victòria Cremades] que organitzen un acte per a conèixer la Literatura Catalana Contemporània amb la xarrada de Lluïsa Julià, fantàstica, l'alumnat de 2n Batxillerat C (els que han cregut en l'activitat extraescolar i s'han portat excel·lentment)...

Amb les instal·lacions de la Facultat d'Educació de la UA, i la presentació de les jornades per part del vicerector, @carlescortescat, o la directora del Departament de Filologia Catalana, Maria Àngels Francés; i el Departament de Valencià del meu Institut, el Platja de Sant Joan.

Et quedes amb eixe bon sabor de boca de saber que fem les coses bé i amb il·lusió. @ UA - Universitat d'Alacant / Universidad de Alicante

 

Activities

“La Marjal ” English Gymkhana

ELENA AND ARIANNA, 1st C. On 8th October, 1st C and 1st F went on a school trip to the Marjal park, near our high school. We  played a game that was a kind of gymkhana. We had to answer questions about the park using the vocabulary that we had studied in the first unit.

We had a lot of fun! The best part was when we went to the highest part of the park: we could see the whole park! It was beautiful! The funniest part was when we finished and we had to go running to win! It was a great experience! We won a packet of sweets, yeah!!!

   

 

Actividades

 

Alumnos de 1º de ESO visitaron la redacción del periódico INFORMACIÓN de Alicante el pasado 13 de junio

 

Actividades

 

Fotografía Matemática 2018

Un año más hemos salido del aula en busca de conceptos matemáticos

JERUSALÉN LASSALETTA, DEP. DE MATEMÁTICAS. Coincidiendo con las Jornadas Culturales el grupo de alumn@s de 2º C con algunas cámaras fotográficas y  muchos móviles (¡cómo han cambiado las cosas desde aquellos primeros años!) disfrutamos de una bonita mañana de marzo. Fue un paseo tranquilo y lleno de descubrimientos…

 

                

Actividades

Portada del periódico medieval Heraldo del Medioevo

Elaborada por Andrea Conlledo, de 1º de BAC A NOCTURNO
 
 
 

Actividades

Excursiones y visitas de PR4 

De excursión a la Cadena SER

AIXA DUARTE, PR4. Wow!!! ¿¡Cómo explicarlo!? Bueno… Hemos tenido el privilegio de poder visitar  las instalaciones de la Cadena Ser este mes de mayo.

Conocimos dos cabinas de grabación: una de ellas era más específicamente para entrevistas o debates, por ello había varios micrófonos. Nos dejaron sentarnos allí y escucharnos mientras hablábamos, haciéndonos sentir como entrevistadores o  entrevistados ¿ No es increíble ? ¡Fue toda una experiencia!

También entramos a una cabina individual donde conocimos al responsable de la realización de las cuñas publicitarias, quien hizo una demostración en directo de cómo grabar una.¡ Nos encantó!

Para mí, fue espectacular. Me encantó poder estar ahí, ver cómo funciona todo y descubrir o hacerme más consciente de que hay profesiones, como la radio, que conllevan mucho trabajo. ¿Lo habías pensado?

 

Visitamos el Teatro Principal de Alicante

MARTA RINCÓN, PR4. El Teatro Principal de Alicante está situado exactamente en la plaza Ruperto Chapí,  en el centro de Alicante. En la puerta del teatro nos llamó la atención una escultura. Se llama “Torso de Agamenón”. Es una representación hecha de bronce del guerrero Agamenón. Su autor se llama Carlos García Muela (1936-2013).

Leer más...

Actividades

 

"Collages"de Literatura Universal de alumnos de 1º de BAC B y C

 

 

Actividades

Lee "El pregonero", el periódico de literatura medieval redactado por Micaela Vittori, de 1º BAC Nocturno

 

Actividades

Ampliando horizontes, este curso hemos realizado también un intercambio con Alemania

Ante la catedral de Colonia

Diez alumnos de alemán del centro (Carla Coscolín y María San Martín de 4º de ESO, y Diego Caballero, Clara del Castillo, Pedro Fernández, Aitana Mon, Aitana Payá, Carlota Ribes, Paula Soler y Marina Sierra de 3º de ESO), junto con los profesores Mercedes Cabello y Antonio Valverde, han realizado un intercambio con alumnos y profesores de español del Neues Gymnasium Bochum de la localidad de Bochum, en Renania-Westfalia. Ellos nos visitaron entre los días 18 y 25 de marzo, y devolvimos la visita entre el 10 y el 17 de abril. Tras la grata experiencia, estamos seguros de que este nuevo intercambio ha venido para quedarse.

Leer más...

Activitats

Participem a les VII Olimpíades de Filologia Catalana 

 

L'alumnat de 2n de BAT de l'IES Platja Sant Joan va participar, per segon any  consecutiu, en les Olimpíades de Filologia Catalana que es van realitzar en la Facultat de Filosofia i Lletres de la UA el divendres 8 de març de 2018

Després d'una fase prèvia, del 8 de gener al 23 de febrer, on es realitza una gimcana virtual, on participaren voluntàriament l'alumnat dels grups B i C, es fa la selecció que passa directament a la final.

En el nostre cas arribaren 4 alumnes: Agostina Martínez Rosas (2n BAT B) i Laura Rico Casanova, José Manuel P. Llopis i Maria Baldaquí Lillo, tots tres de 2n BAT C.

Una fase final on realitzen un test que es compon d'una bateria de preguntes que tenen a veure amb preguntes que eixiran a l'examen de la PAU, de la matèria Llengua i Literatura: Valencià, amb un temps de 45'. Es valora el temps d'acabament i les respostes correctes.

Mentre els finalistes estan realitzant la prova, la resta (professorat i alumnat que ha anat adonar-los suport) visiten el MUA (Museu de la Universitat d'Alacant) on vam poder veure dues exposicions itinerants bastants interessants i el CAU (Centre d'Autoaprenentatge).

na vegada finalitzada la prova, el Departament de Filologia Catalana ofereix una picaeta a tothom i s'aprofita l'avinentesa per unes fotos en el photocall que col·loca l'associació cívica de la llengua EL TEMPIR d'Elx.

Nosaltres vam aprofitar per fer-nos unes quantes, amb els finalistes i amb els companys i les companyes que els van acompanyar.

La darrera part, la més interessant, on es conten com és el grau de Filologia Catalana. La mantenidora i directora de les Olimpíades, ens va donar 10 raons per estudiar aquest grau, que és el segon en la UA que estadísticament l'alumnat troba faena després d'obtenir-lo.

I quatre alumnes que estan estudiant el grau ens van explicar, de primera mà, la seua experiència personal. Elegits amb una finalitat: un que havia estat d'ERASMUS a Montpellier i a Itàlia, una alumna que feia un programa de ràdio, una que estudiava el doble grau i una alumna de Torrevella que es va enamorar del valencià i que no es penedeix d'haver agafat aquest grau, tot i els impediments del seus pares. 

La part final, la més emocionant, on digueren els guardonats. Nosaltres no tinguérem sort, però vam estar, que era el més important.

Si l'any passat només vam anar 3 alumnes, enguany n'érem 9, i esperem que l'any 2019, en siguem tres vegades més.

 

 

 

 

Activitats

 
JOSEP MIQUEL ARQUES, DEPARTAMENT DE VALENCIÀ. El passat 8 de febrer de 2018, l'alumnat de 4t d'ESO de l'IES Platja Sant Joan (#iespsj) va participar a la Lliga Debat 2018 de Secundària i Batxillerat. 
Participàrem amb dos equips i calia debatre sobre el tema "L'Humor té límits?"
En primer lloc debatérem entre nosaltres ja que per qüestions de calendari no es pogué arreglar d'altra manera. A les dotze tinguérem el debat contra l'IES Pare Victòria d'Alcoi i seguidament, el segon equip, debatí contra l'IES Enric Valor de Castalla.
Hem de dir que estàvem un poc verds, que ens agarrà el bou, i que els altres dos equips cursaven 1r i 2n de BATX, cosa que feia més difícil passar a la fase final, però això no fou inconvenient perquè l'alumna del nostre IES lluità amb orgull.
Hem de tenir en compte que el nostre alumnat repon a unes característiques lingüístiques diferents dels contrincants, ja que la seua llengua materna no és el valencià, que la formalitat del discurs era altre entrebanc però, amb tot, no van defallir i l'orgull els pogué.
Una activitat on es fa classe, companyonia, la tensió del moment, els ànims que es donaven entre ells... i aquesta ha sigut la grandesa del debat i ens hem de sentir més que orgullosos. Van competir 10 però va estar tota la classe expectant.
I a més, ho vam passar merament bé, cosa que acompleix l'objectiu.
A més, l'evolució d'aprenentatge va ser enormement exponencial, posant-se amb situació, fent preguntes a l'equip contrari, respon preguntes, etc...
L'any vinent, segons comentaven: -Profe, sigues o no sigues el nostre tutor, o profe de valencià, anirem i guanyarem.
 Amb eixe esperit, es poden fer moltes coses.
 
IMATGES: JOSEP MIQUEL ARQUES
 
 

Activitats

Crònica blanca: "Javalambre 2018"

JOSEP MIQUEL, PACO  I MANOLO.

Dimarts, 30 de gener de 2018

Sona el despertador, mire el rellotge, les 4:05 del matí; intente centrar-me… hui 30 de gener, val, ja sé perquè sona. Desperte al meu fill, li costa reaccionar, però això de què la sarna amb gust no pica…

L’equipatge ja el vam preparar el dia anterior, agarrem el cotxe i la gèlida nit, que continuarà quan arribem al destí.

Els primers alumnes amb els seus pares ja estan a la porta principal de l’IES Platja de Sant Joan, nerviosos i excitats. No tots els dies pots anar-te’n amb els teus companys i les teues companyes a un viatge.

Viatjaríem a l’estació de terolenca, Javalambre. Una estació familiar, amb pistes fàcils, ideal per ensenyar-se a esquiar, dividida en dos sectors (Sabina i Lapiaz), amb 9 quilòmetres esquiables. 

El viatge és explosiu, amb horaris molt marcats, amb l’objectiu de què es puga aprofitar cada moment.

A l’hora prevista arriba el bus, Javier serà el conductor i ens causa bona impressió, sense dir-li res, comença a ordenar les maletes sitemàticament (l’ordre el té interioritzat) i donar les advertències pertinents als alumnes. Tenim un autobús modern, amb moltes prestacions: wifi, endolls per carregar els mòbils, seients còmodes

Paco Pla, cap de l’expedició, saluda al personal i pregunta si la bossa verda que porta el professor Josep Miquel Arques és la farmaciola! Aquest li respon afirmativament.

Manolo Sánchez fa el recompte, 61, Javier, el xòfer, tanca les portes i iniciem l’esperat viatge. Acomiadaments fugissers, perquè demà tornarem.

Els nervis de l’inici es calmen una vegada que s’entra per l’autovia cap a València. La primera parada tècnica es fa a la Venta de l’Aire (Terol), on aprofitem per vestir-nos amb els pantalons de neu i reposar forces. En eixa parada ja trobem els primers objectes oblidats: una braga, un passamuntanyes, i un mòbil.

Leer más...

Activitats

Crònica de l’excursió al teatre

CARLOTA RIBES, 3er E. Dijous 14 de novembre vam eixir d’excursió amb la nostra professora de valencià.

Vam arribar al teatre principal en tram, per entrar a veure una obra sobre Joanot Martorell, l’escriptor de Tirant lo Blanc, l’obra cavalleresca més important de la literatura catalana.

L’obra era un monòleg interpretat per un sol actor, que ens va explicar l’obra Tirant lo Blanc amb un cert punt d’humor, sense entrar en massa detall, i suprimint les parts que no tractaven del propi Tirant. L’actor ho contava com si estiguera parlant a un ninot amb armadura que estava a l’ escenari. En acabar la història de Tirant, l’actor (interpretant a Joanot Martorell), ens va contar la seua pròpia història.

Joanot Martorell va ser un cavaller valencià, que durant tota la seua vida va escriure la seua única obra, més o menys inspirada en les seues experiències. Després es va arruïnar i va empenyorar el manuscrit. Tirant lo Blanc és com un resum de la vida cavalleresca de l’època i si ho busquem, una mica nostàlgic, perquè Martorell va viure endeutat i va perdre l’honor de la seua família.

L’actor va necessitar molt poc per contar la història, perquè a l’ escenari tan sols tenia unes quantes fustes i una estructura que a mi em va parèixer una tomba.

Després, vam eixir del teatre, i vam fer un passeig cultural per Alacant. Vam veure la Casa de Socorro, el mercat, la Basílica de Santa María i molts altres punts d’interès que utilitzarem per fer un treball després.

Vam visitar el MACA, el Museu d’Art Contemporani d’Alacant, on vam veure l’exposició de quadres i obres donades per Eusebio Sempere. Em va agradar molt la col·lecció d’art que vam veure. Eren molt boniques i costava una mica comprendre algunes, però va estar molt bé.

Després, vam agafar un tram de tornada ací per finalitzar un dia molt agradable, on vam aprendre i ens vam divertir a parts iguals.

 

Activitats

Activitats del Departament de Valencià 
 
 
Aprofitant l'esdeveniment de la Fira de Nadal de Xixona, els pares i les mares de 4tA, juntament amb l'alumnat (alguns) i el professor Josep Miquel Arques, organitzàrem una nova activitat que tenia dos bons objectius:
1r Conéixer Xixona (Fàbrica de Primitivo Rovira, Casc Antic i la Fira de Nadal)
2n Fer una socialització.
Així que el dia 6 de desembre del 2017 quedàrem a les 9:00 hores a les portes de la fàbrica de Primitivo Rovira, on ens ensenyaren l'empresa de fabricació artesanal del producte insígnia de la ciutat torronera.
Bona visita perquè a més de les explicacions que ens feren, podíem veure a peu de canó la confecció del torró (xixona, torró de pedra, pastissos de glòria, el torró de xocolata) amb degustacions incloses.
Pausa-Café a la  Societat centenària del Trabajo, i cap a les 10:30 iniciàrem la visita historicocultural pel Casc Antic de Xixona: Placeta e la presó, església nova i vella, font NOva, font dels Rosers, Castell, casa de la Torre Blai, passeig de la Mandola, carrer Raval, forn del Raval, carrer de les Parres fins la Plaça, amb breus explicacions del professor-amfitrió i després a gaudir de l'ambient firer.
Una nova activitat amb la qual es crea un clima de convivència fora de l'àmbit acadèmic, on posem cara als pares i a les mares, on coneixem al professor en altre hàbitat i fa que es crea una nova empatia.
Molt bon sabor de boca que fa que es plantege una segona eixida socialitzadora.
 
El passat dimarts 19 de desembre, l'alumnat de 1r ESO, 103 alumnes, amb la companyonia del professorat: Carmina Carmona, Rosa Lloret, Anna Santacreu i Josep Miquel Arques, visitàrem el que ja és una eixida tradicional, el betlem del Tirisiti a Alcoi.
Betlem declarat Bé d'Interés Cultural, i que marca l'inici dels Nadals. Entràrem a la sessió de les 10:30, ple de gom a gom, amb alumnat d'altres col·legis i instituts.
La seua duració és breu, 28' però que fa que no siga pesat. Es canta, es fan palmes, es pregunta, s'interactua.
Esmorzàrem a la plaça de Dins, i ens férem el que ja considerem la tradicional fotografia. 
 
Després ens dirigírem cap al port de la Carrasqueta, paràrem els busos i caminàrem, un per la senda ecològica, altres per la pista que conduïa al Pou del Surdo.
 
 
 
 

Actividades

Visitamos el Centro de Recursos de la ONCE
Alumnos de 1º ESO A y F  pudieron conocer más de cerca el mundo de los invidentes
 
 
El pasado 21 de Noviembre, los grupos de 1° ESO F y A, pudieron asistir al Centro de Recursos Educativos de ONCE en Alicante.
Nos explicaron muchas cosas, entre otras, que antiguamente era un colegio y que ahora quedaba como centro de investigación de recursos para discapacitados visuales.
 
Fue una actividad muy interesante y donde el alumnado y profesorado, pudimos aprender, vivenciar y aumentar nuestra sensibilidad hacia la población invidente.
Las actividades que se realizaron fueron en diferentes bloques:
- Mari Luz, una persona invidente, nos explicó el lenguaje del Braille y nos contó muchas cosas de su día a día al lado de su perro-guía.
- Tiflotecnología: cómo se adaptan las tecnologías a personas con discapacidad visual.
- Goalball: deporte paraolímpico para invidentes.
- Aprendizaje, uso de bastón y diferentes recursos y ayudas.
 
 
A continuación os dejo algunos testimonios de lo vivido por el propio alumnado:
-"Fue una experiencia interesante. Mari Luz nos explicó cómo veía ella el código Braille y nos hizo averiguar una serie de palabras. También nos explicó que hay discapacitados/as que sólo distinguen la oscuridad y la luzy los habló de los perros guía que les ayudan en todo tipo de situaciones..." (Alejandro Izquierdo, Suso Jiménez y Carlos Antón). 

-" Las prácticas con Maribel fueron muy interesantes porque sientes lo que sufre un invidente..." ( Arkaitz Iturralde, Juan Patiño, Javier Vázquez y Volodymir Vologin).   

-"Tiflotecnología: durante la presentación nos pusieron muchos ejemplos de películas adaptadas, juegos adaptados e incluso un vídeo de una chica que leía en Braille a través de una barra digital que iba conectada al ordenador..." (Ara Abad, Inés Beltrán, Noelia González, Inma Mateos y Paula Tebar). 

-"Goalball: Estuvo muy divertido, interesante y me lo pasé muy bien..."(Mireia Hernández, Ana Estévez, Inés Estévez, Ana Mª Gualán).
 
IMÁGENES Y TEXTO: ANA GONZÁLEZ
 

Activities

Making woman visible!

Mind map made by 2nd ESO A
 
 
 
 

Activities

“La Marjal” English Gymkhana, 3rd PMAR

BY JORGE DE LA CALLE, 3º PMAR. On Thursday 13th October me and my class went to La Marjal during the English lesson. There we did a funny gymkhana in English. And obviously, with a prize for the winners! At the beginning, our teacher gave us a piece of paper with the instructions, like, “Take a photo of the lake and make sure there are, at least, two ducks in it”. It was funny and fast! It was very competitive and some of the questions were hard and difficult, too. My companion Vili and me came first, so we won! In short, it was one of the funniest gymkhanas in my life!

BY VILINTAS MATULIS, 3º PMAR. On Thursday 13th October all my group went to La Marjal Park. The first activity was to see how many boats were in the lake. Then we went to the view platform to count the number of armchairs there. Later we took a photo of all the group. We had to answer 12 questions.  After that, we had twenty minutes in the park to relax and then we went back to class. It was very funny!

 

Actividades

Interviewing foreign tourists in Benidorm 

 
3ENRIQUECIMIENTO. Today we had a different English class. We went to Benidorm and communicated with foreign tourists. Most of them were really friendly and ready to answer all our questions. We practised several skills: not only English, but we used our social skills and we did good physical exercise, walking from the station to the beach and back.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Copyright 2011 Actividades. Custom Footer text
Joomla templates 1.7 free by Hostgator | piqpaq.com