Activitats

Participem a les VII Olimpíades de Filologia Catalana 

 

L'alumnat de 2n de BAT de l'IES Platja Sant Joan va participar, per segon any  consecutiu, en les Olimpíades de Filologia Catalana que es van realitzar en la Facultat de Filosofia i Lletres de la UA el divendres 8 de març de 2018

Després d'una fase prèvia, del 8 de gener al 23 de febrer, on es realitza una gimcana virtual, on participaren voluntàriament l'alumnat dels grups B i C, es fa la selecció que passa directament a la final.

En el nostre cas arribaren 4 alumnes: Agostina Martínez Rosas (2n BAT B) i Laura Rico Casanova, José Manuel P. Llopis i Maria Baldaquí Lillo, tots tres de 2n BAT C.

Una fase final on realitzen un test que es compon d'una bateria de preguntes que tenen a veure amb preguntes que eixiran a l'examen de la PAU, de la matèria Llengua i Literatura: Valencià, amb un temps de 45'. Es valora el temps d'acabament i les respostes correctes.

Mentre els finalistes estan realitzant la prova, la resta (professorat i alumnat que ha anat adonar-los suport) visiten el MUA (Museu de la Universitat d'Alacant) on vam poder veure dues exposicions itinerants bastants interessants i el CAU (Centre d'Autoaprenentatge).

na vegada finalitzada la prova, el Departament de Filologia Catalana ofereix una picaeta a tothom i s'aprofita l'avinentesa per unes fotos en el photocall que col·loca l'associació cívica de la llengua EL TEMPIR d'Elx.

Nosaltres vam aprofitar per fer-nos unes quantes, amb els finalistes i amb els companys i les companyes que els van acompanyar.

La darrera part, la més interessant, on es conten com és el grau de Filologia Catalana. La mantenidora i directora de les Olimpíades, ens va donar 10 raons per estudiar aquest grau, que és el segon en la UA que estadísticament l'alumnat troba faena després d'obtenir-lo.

I quatre alumnes que estan estudiant el grau ens van explicar, de primera mà, la seua experiència personal. Elegits amb una finalitat: un que havia estat d'ERASMUS a Montpellier i a Itàlia, una alumna que feia un programa de ràdio, una que estudiava el doble grau i una alumna de Torrevella que es va enamorar del valencià i que no es penedeix d'haver agafat aquest grau, tot i els impediments del seus pares. 

La part final, la més emocionant, on digueren els guardonats. Nosaltres no tinguérem sort, però vam estar, que era el més important.

Si l'any passat només vam anar 3 alumnes, enguany n'érem 9, i esperem que l'any 2019, en siguem tres vegades més.

 

 

 

 

Activitats

 
JOSEP MIQUEL ARQUES, DEPARTAMENT DE VALENCIÀ. El passat 8 de febrer de 2018, l'alumnat de 4t d'ESO de l'IES Platja Sant Joan (#iespsj) va participar a la Lliga Debat 2018 de Secundària i Batxillerat. 
Participàrem amb dos equips i calia debatre sobre el tema "L'Humor té límits?"
En primer lloc debatérem entre nosaltres ja que per qüestions de calendari no es pogué arreglar d'altra manera. A les dotze tinguérem el debat contra l'IES Pare Victòria d'Alcoi i seguidament, el segon equip, debatí contra l'IES Enric Valor de Castalla.
Hem de dir que estàvem un poc verds, que ens agarrà el bou, i que els altres dos equips cursaven 1r i 2n de BATX, cosa que feia més difícil passar a la fase final, però això no fou inconvenient perquè l'alumna del nostre IES lluità amb orgull.
Hem de tenir en compte que el nostre alumnat repon a unes característiques lingüístiques diferents dels contrincants, ja que la seua llengua materna no és el valencià, que la formalitat del discurs era altre entrebanc però, amb tot, no van defallir i l'orgull els pogué.
Una activitat on es fa classe, companyonia, la tensió del moment, els ànims que es donaven entre ells... i aquesta ha sigut la grandesa del debat i ens hem de sentir més que orgullosos. Van competir 10 però va estar tota la classe expectant.
I a més, ho vam passar merament bé, cosa que acompleix l'objectiu.
A més, l'evolució d'aprenentatge va ser enormement exponencial, posant-se amb situació, fent preguntes a l'equip contrari, respon preguntes, etc...
L'any vinent, segons comentaven: -Profe, sigues o no sigues el nostre tutor, o profe de valencià, anirem i guanyarem.
 Amb eixe esperit, es poden fer moltes coses.
 
IMATGES: JOSEP MIQUEL ARQUES
 
 

Activitats

Crònica blanca: "Javalambre 2018"

JOSEP MIQUEL, PACO  I MANOLO.

Dimarts, 30 de gener de 2018

Sona el despertador, mire el rellotge, les 4:05 del matí; intente centrar-me… hui 30 de gener, val, ja sé perquè sona. Desperte al meu fill, li costa reaccionar, però això de què la sarna amb gust no pica…

L’equipatge ja el vam preparar el dia anterior, agarrem el cotxe i la gèlida nit, que continuarà quan arribem al destí.

Els primers alumnes amb els seus pares ja estan a la porta principal de l’IES Platja de Sant Joan, nerviosos i excitats. No tots els dies pots anar-te’n amb els teus companys i les teues companyes a un viatge.

Viatjaríem a l’estació de terolenca, Javalambre. Una estació familiar, amb pistes fàcils, ideal per ensenyar-se a esquiar, dividida en dos sectors (Sabina i Lapiaz), amb 9 quilòmetres esquiables. 

El viatge és explosiu, amb horaris molt marcats, amb l’objectiu de què es puga aprofitar cada moment.

A l’hora prevista arriba el bus, Javier serà el conductor i ens causa bona impressió, sense dir-li res, comença a ordenar les maletes sitemàticament (l’ordre el té interioritzat) i donar les advertències pertinents als alumnes. Tenim un autobús modern, amb moltes prestacions: wifi, endolls per carregar els mòbils, seients còmodes

Paco Pla, cap de l’expedició, saluda al personal i pregunta si la bossa verda que porta el professor Josep Miquel Arques és la farmaciola! Aquest li respon afirmativament.

Manolo Sánchez fa el recompte, 61, Javier, el xòfer, tanca les portes i iniciem l’esperat viatge. Acomiadaments fugissers, perquè demà tornarem.

Els nervis de l’inici es calmen una vegada que s’entra per l’autovia cap a València. La primera parada tècnica es fa a la Venta de l’Aire (Terol), on aprofitem per vestir-nos amb els pantalons de neu i reposar forces. En eixa parada ja trobem els primers objectes oblidats: una braga, un passamuntanyes, i un mòbil.

Leer más...

Activitats

Crònica de l’excursió al teatre

CARLOTA RIBES, 3er E. Dijous 14 de novembre vam eixir d’excursió amb la nostra professora de valencià.

Vam arribar al teatre principal en tram, per entrar a veure una obra sobre Joanot Martorell, l’escriptor de Tirant lo Blanc, l’obra cavalleresca més important de la literatura catalana.

L’obra era un monòleg interpretat per un sol actor, que ens va explicar l’obra Tirant lo Blanc amb un cert punt d’humor, sense entrar en massa detall, i suprimint les parts que no tractaven del propi Tirant. L’actor ho contava com si estiguera parlant a un ninot amb armadura que estava a l’ escenari. En acabar la història de Tirant, l’actor (interpretant a Joanot Martorell), ens va contar la seua pròpia història.

Joanot Martorell va ser un cavaller valencià, que durant tota la seua vida va escriure la seua única obra, més o menys inspirada en les seues experiències. Després es va arruïnar i va empenyorar el manuscrit. Tirant lo Blanc és com un resum de la vida cavalleresca de l’època i si ho busquem, una mica nostàlgic, perquè Martorell va viure endeutat i va perdre l’honor de la seua família.

L’actor va necessitar molt poc per contar la història, perquè a l’ escenari tan sols tenia unes quantes fustes i una estructura que a mi em va parèixer una tomba.

Després, vam eixir del teatre, i vam fer un passeig cultural per Alacant. Vam veure la Casa de Socorro, el mercat, la Basílica de Santa María i molts altres punts d’interès que utilitzarem per fer un treball després.

Vam visitar el MACA, el Museu d’Art Contemporani d’Alacant, on vam veure l’exposició de quadres i obres donades per Eusebio Sempere. Em va agradar molt la col·lecció d’art que vam veure. Eren molt boniques i costava una mica comprendre algunes, però va estar molt bé.

Després, vam agafar un tram de tornada ací per finalitzar un dia molt agradable, on vam aprendre i ens vam divertir a parts iguals.

 

Activitats

Activitats del Departament de Valencià 
 
 
Aprofitant l'esdeveniment de la Fira de Nadal de Xixona, els pares i les mares de 4tA, juntament amb l'alumnat (alguns) i el professor Josep Miquel Arques, organitzàrem una nova activitat que tenia dos bons objectius:
1r Conéixer Xixona (Fàbrica de Primitivo Rovira, Casc Antic i la Fira de Nadal)
2n Fer una socialització.
Així que el dia 6 de desembre del 2017 quedàrem a les 9:00 hores a les portes de la fàbrica de Primitivo Rovira, on ens ensenyaren l'empresa de fabricació artesanal del producte insígnia de la ciutat torronera.
Bona visita perquè a més de les explicacions que ens feren, podíem veure a peu de canó la confecció del torró (xixona, torró de pedra, pastissos de glòria, el torró de xocolata) amb degustacions incloses.
Pausa-Café a la  Societat centenària del Trabajo, i cap a les 10:30 iniciàrem la visita historicocultural pel Casc Antic de Xixona: Placeta e la presó, església nova i vella, font NOva, font dels Rosers, Castell, casa de la Torre Blai, passeig de la Mandola, carrer Raval, forn del Raval, carrer de les Parres fins la Plaça, amb breus explicacions del professor-amfitrió i després a gaudir de l'ambient firer.
Una nova activitat amb la qual es crea un clima de convivència fora de l'àmbit acadèmic, on posem cara als pares i a les mares, on coneixem al professor en altre hàbitat i fa que es crea una nova empatia.
Molt bon sabor de boca que fa que es plantege una segona eixida socialitzadora.
 
El passat dimarts 19 de desembre, l'alumnat de 1r ESO, 103 alumnes, amb la companyonia del professorat: Carmina Carmona, Rosa Lloret, Anna Santacreu i Josep Miquel Arques, visitàrem el que ja és una eixida tradicional, el betlem del Tirisiti a Alcoi.
Betlem declarat Bé d'Interés Cultural, i que marca l'inici dels Nadals. Entràrem a la sessió de les 10:30, ple de gom a gom, amb alumnat d'altres col·legis i instituts.
La seua duració és breu, 28' però que fa que no siga pesat. Es canta, es fan palmes, es pregunta, s'interactua.
Esmorzàrem a la plaça de Dins, i ens férem el que ja considerem la tradicional fotografia. 
 
Després ens dirigírem cap al port de la Carrasqueta, paràrem els busos i caminàrem, un per la senda ecològica, altres per la pista que conduïa al Pou del Surdo.
 
 
 
 

Actividades

Visitamos el Centro de Recursos de la ONCE
Alumnos de 1º ESO A y F  pudieron conocer más de cerca el mundo de los invidentes
 
 
El pasado 21 de Noviembre, los grupos de 1° ESO F y A, pudieron asistir al Centro de Recursos Educativos de ONCE en Alicante.
Nos explicaron muchas cosas, entre otras, que antiguamente era un colegio y que ahora quedaba como centro de investigación de recursos para discapacitados visuales.
 
Fue una actividad muy interesante y donde el alumnado y profesorado, pudimos aprender, vivenciar y aumentar nuestra sensibilidad hacia la población invidente.
Las actividades que se realizaron fueron en diferentes bloques:
- Mari Luz, una persona invidente, nos explicó el lenguaje del Braille y nos contó muchas cosas de su día a día al lado de su perro-guía.
- Tiflotecnología: cómo se adaptan las tecnologías a personas con discapacidad visual.
- Goalball: deporte paraolímpico para invidentes.
- Aprendizaje, uso de bastón y diferentes recursos y ayudas.
 
 
A continuación os dejo algunos testimonios de lo vivido por el propio alumnado:
-"Fue una experiencia interesante. Mari Luz nos explicó cómo veía ella el código Braille y nos hizo averiguar una serie de palabras. También nos explicó que hay discapacitados/as que sólo distinguen la oscuridad y la luzy los habló de los perros guía que les ayudan en todo tipo de situaciones..." (Alejandro Izquierdo, Suso Jiménez y Carlos Antón). 

-" Las prácticas con Maribel fueron muy interesantes porque sientes lo que sufre un invidente..." ( Arkaitz Iturralde, Juan Patiño, Javier Vázquez y Volodymir Vologin).   

-"Tiflotecnología: durante la presentación nos pusieron muchos ejemplos de películas adaptadas, juegos adaptados e incluso un vídeo de una chica que leía en Braille a través de una barra digital que iba conectada al ordenador..." (Ara Abad, Inés Beltrán, Noelia González, Inma Mateos y Paula Tebar). 

-"Goalball: Estuvo muy divertido, interesante y me lo pasé muy bien..."(Mireia Hernández, Ana Estévez, Inés Estévez, Ana Mª Gualán).
 
IMÁGENES Y TEXTO: ANA GONZÁLEZ
 

Activities

Making woman visible!

Mind map made by 2nd ESO A
 
 
 
 

Activities

“La Marjal” English Gymkhana, 3rd PMAR

BY JORGE DE LA CALLE, 3º PMAR. On Thursday 13th October me and my class went to La Marjal during the English lesson. There we did a funny gymkhana in English. And obviously, with a prize for the winners! At the beginning, our teacher gave us a piece of paper with the instructions, like, “Take a photo of the lake and make sure there are, at least, two ducks in it”. It was funny and fast! It was very competitive and some of the questions were hard and difficult, too. My companion Vili and me came first, so we won! In short, it was one of the funniest gymkhanas in my life!

BY VILINTAS MATULIS, 3º PMAR. On Thursday 13th October all my group went to La Marjal Park. The first activity was to see how many boats were in the lake. Then we went to the view platform to count the number of armchairs there. Later we took a photo of all the group. We had to answer 12 questions.  After that, we had twenty minutes in the park to relax and then we went back to class. It was very funny!

 

Actividades

Interviewing foreign tourists in Benidorm 

 
3ENRIQUECIMIENTO. Today we had a different English class. We went to Benidorm and communicated with foreign tourists. Most of them were really friendly and ready to answer all our questions. We practised several skills: not only English, but we used our social skills and we did good physical exercise, walking from the station to the beach and back.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Actividades

 

Viaje de fin de curso y de ciclo de 4º de ESO a Barcelona y Port Aventura

 

DARÍO NAVARRO, DEP. INGLÉS. En el pasado mes de abril de 2017, del lunes 24 a la madrugada del viernes 28, tuvo lugar el tradicional viaje de fin de curso para los alumnos de 4º ESO (grupos A, B, C y D) del IES Playa San Juan de Alicante. Este año los destinos eran Barcelona y el parque de atracciones Port Aventura.

Gracias a la desinteresada organización e incesante esfuerzo del profesor Paco Plá (Departamento de Educación Física) y el buen hacer, preocupación y desvelo de los adultos acompañantes: Marisa Santonja (madre del AMPA), Moira Francés (Departamento de valenciano) y Darío Navarro (Departamento de inglés), los 52 alumnos que asistieron al viaje disfrutaron plenamente de los sitios que visitamos: acuario de Barcelona, visita guiada mixta (en autobús y a pie) por algunos de los sitios emblemáticos de la ciudad condal (Plaza de España, Montjuic, Palau Sant Jordi, Estadio Olímpico, la Sagrada Familia, estadio Camp Nou del FC Barcelona), partida de multiaventura de “Laser Combat” en Santa Susanna, visita al Cosmocaixa y al Planetario), y Port Aventura.

Leer más...

Activités

 

Notre Voyage à Nantes! 

¡Nuestro viaje a Nantes!

Del 1 al 8 de abril de 2017 pasamos una de las mejores semanas de nuestra vida; aprendimos, conocimos lugares increíbles y gente fantástica y nos lo pasamos genial

¿Queréis viajar un poco con nosotras...?

Recepción en el Ayuntamiento de Nantes 

 

AGOSTINA MARTÍNEZ Y SILVIA GOMIS, 1º BAC.

SAMEDI 1 AVRIL. El sábado cogíamos el avión sobre las 13:00h, así que quedamos en el aeropuerto a las 11:00h porque a nuestra profesora, Aurora González, le gusta llegar con bastante tiempo de antelación. Cuando llegamos a Nantes (tras  2 horas de vuelo aproximadamente) las familias estaban allí para recibirnos. Madame Poher, la encargada de dirigir y supervisar nuestra estancia, nos presentó a las personas que nos acogerían en su casa a lo largo de la semana. El resto del día lo pasamos en familia.

DIMANCHE 2 AVRIL. El domingo también era un día para pasar en familia. Algunos descansamos, otros conocimos el reputado puerto de Nantes y algunas de sus playas. Pero teníamos que descansar, porque al día siguiente ya comenzábamos las actividades con Aurora, Antonio - profesor de latín y griego, que nos acompañó en esta aventura - y el resto de nuestro grupo.

Leer más...

Actividades

Senderismo y biodiversidad en Cala Cantalar
Alumnos de todos los 1º ESO participaron en esta actividad con monitores del Ayuntamiento
 
 
Esta actividad estuvo orientada al alumnado del 1º ESO del centro, y se realizó el 25 (1º ESO A,CY E) y 26 de abril (1º ESO B,DY F).
Es el Ayuntamiento de Alicante, desde los diferentes recursos educativos, y a través de la concejalía de Medio Ambiente, el encargado de su propuesta y organización.
El departamento de Educación Física la ha renombrado como "Senderismo a Cantalar", ya que es una actividad que se ha aprovechado para practicar senderismo por nuestra zona; el recorrido realizado fue de 7,3 kilómetros.
Los departamentos de Biología y Ciencias Sociales han participado también debido a la base de su contenido, la BIODIVERSIDAD de la zona de Cala Cantalar y Cabo Huertas.

Una año más, nos sorprendió la idiosincrasia de la zona y, especialmente, su belleza.

Actividades

 

Exposición de modelos anatómicos del corazón realizada por alumnos de 1º BAC D  en la asignatura de Anatomía aplicada

ÁNGELA CRESPO, DEPARTAMENTO DE CIENCIAS NATURALES. La clase de anatomía aplicada de 1º de bachillerato de Arte del grupo D, realizó una exposición de modelos anatómicos del corazón para entender de una manera práctica la anatomía del corazón y su funcionamiento en la circulación sanguínea además de plasmar la capacidad creativa de los alumnos de Arte.

Los modelos fueron creados con diferentes materiales, entre ellos destacan la arcilla blanca, el cartón pluma, el papel, la plastilina, la goma espuma y el material Hama beads. En la decoración y la rotulación de los modelos usaron hilos de colores, rotuladores de diferentes colores y pintura acrílica.

Leer más...

Actividades

Actividades

Intercambio de correspondencia entre el IES Playa San Juan y The Compton School en Londres

El departamento de Inglés del IES Playa San Juan y el The Compton School en Londres han llevado a cabo un intercambio de correspondencia “a la vieja usanza”, en papel y por correo postal.

Hemos cambiado el “email”, por el “snail”, más lento pero mucho más personalizado y además, hecho a mano. Hemos cambiado la rapidez por el elogio a la lentitud, la inmediatez por el valor de saber esperar.

Aquí podéis ver algunas de las cartas recibidas.

 

 

Actividades

Activities

Everything is ready for birthday celebration in English classroom 2!


Pupils from 2° Eso Pmar designed it and all the students added their birth dates.
LIFE IS FUNNIER IF WE WORK TOGETHER. CONGRATULATIONS!!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Actividades

 

Activities

English Gymkhana Parque La Marjal

On 21st September, 3rdA PMAR went to “Parque La Marjal” to do an activity in groups of three, answering questions about stuff in the park and the group that got the best time or the most questions right won a prize!

by Kirstie, 3ºA PMAR

 

ActividadesCrepes

Actividades

"Faire sauter les crêpes"
 

La tradición es hacer "crepes"  el día 2 de febrero "La Chandeleur", La Candelaria.
Si le das la vuelta en el aire con una moneda en la mano no tendrás problemas económicos.
A ese gesto se le llama "faire sauter les crêpes".
Nuestros alumnos de la asignatura de Francés los hicieron el pasado día 2 de febrero siguiendo esta tradición.
 
 
IMÁGENES CEDIDAS POR AURORA GONZÁLEZ
 
Copyright 2011 Actividades. Custom Footer text
Joomla templates 1.7 free by Hostgator | piqpaq.com